onsdag 19 augusti 2009

Lääääänge sedan.



Kanske dags att uppdatera lite. Hela sommaren har gått och den har i princip varit helt fantastisk! Siri, Otto och jag bodde nere på underbara västkusten i 4 veckor, David kom efter en vecka. Vi gjorde väl inte så mycket mer än bara i princip njöt. Västkusttjej som jag är så finns det ju inte så mycket bättre på sommaren! Vi har badat i havet och jag kan säga att mina två barn kommer bli två små simfantaster. I alla fall när man såg dem i havet! Siri älskade att bli dragen på magen i vattnet! Än så länge så nöjde sig Otto med att sitta i vattenkanten och krypa och plaska. Vi har varit hemma några veckor nu - tiden går fort. Siri har börjat förskolan efter 2 månaders ledighet, det gick väl efter förväntan de 2 första dagarna - usch och fy och skrik för mamma :-(. Men idag efter tre dagar: "Puss, Hej då mamma!" Så går Otto och jag iväg i vagnen, sen hör jag: "Mamma!" Jag vänder mig om och Siri: "PUSS! Kom sen!" Mitt hjärta smälter.

Jag har ju även försökt bli lite hurtig med de andra mammorna som går hemma härpå "Svanis" och är föräldralediga. Siri-och-Otto kilona ska bort. Om det så tar ett år...
Men promenerar gör vi! Fort går det och svettig blir man! ;-)

Nu till "problemet". Idag är det den 19 augusti. Om 13 dagar börjar jag jobba...
MEN: jag tror det blir bra!
Nu är det sovdags!



4 kommentarer:

  1. Åh så söta bilder på Sirir och Otto :) Dem är ju för himla söta :) va mysigt ni haft det vid västkusten :) och va söt lilla Siri är när hon säger "hejdå mamma puss". De är de man vill höra :)

    Jag vill också få bort mina kilon så jag håller på med träning varje dag, men de går lite trögt ibland. Men jag brukar gå mkt promenader och när jag är utan barn och stefan tar alexander brukar de bli power walking :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Men så trevligt att du är tillbaka här ;)
    Ni ser ut att ha haft en trevlig sommar!
    Tråkigt att börja jobba!?
    Usch, jag ser inte fram emot när det är dags för mig... Ska David vara hemma med Otto då eller ska han in på dagis?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, vad roligt att du är tillbaka på bloggen =)
    Har varit in o kikat med jämna mellanrum men nejdå...;)
    Härlig sommar verkar ni ju ha haft.
    Jag försöker oxå att gå promenader så ofta jag hinner. Det är ju så skönt att röra sig.
    Förstår att det känns tungt att börja jobba igen men det brukar ju gå bra efter ett tag.
    Kram

    SvaraRadera
  4. David ska vara hemma till januari - helt underbart att komma hem till nytvättad och nystruken tvätt...
    eller inte....
    KRAM!

    SvaraRadera