måndag 20 april 2009

Third´s time the charm..

Ok, så då kanske man är fast nu då??..
Tredje gången gillt på svenska.
Dagen har flytit på idag vill jag lova.
Vaknade 7:30 en daigsdag som denna. Siri är på dagis Mån - Ons. 9:45 - 13:45. Så det var bara att spatsera upp och fixa frukost.
Siri har blivit en mini-Alfons. "Ska bara" ligger högst upp i hennes vokabulärlista just nu..
Aaarrgh! Jag tror det tog 25 minuter att ta på byxorna....
Men, har jag lärt mig, : tjata i lagom mängd, det tar den tid det tar, eller så får hon gå byxlös till dagis. Och det är ju inte direkt något alternativ....
Vi lämnade Siri på dagis och sedan åkte Otto och jag till Eurostop och handlade. Duktig han är lillplutten! Inte ett knyst på hela tiden. Han sitter där i kundvagnen och tjabbar och ler och skrattar. Underbart!
Och som vanligt så hittade jag en massa kläder till barnen på Lindex... Aj, aj, att de alltid ska ha rea där. Men det känns ju så billigt när man står där!..
Sen var det det gamla vanliga vanliga, hämta Siri på dagis, gunga i lekparken, hem och fixa middag, duscha och hopp i säng!
Klockan 19 ligger de och sussar så skönt båda barnen.
Sen skulle man göra det andra också.. Lägga in tvätten, plocka i ordning i barnens lekrum, ja ni vet hur de tär.
Och kan ni tänka er - sen fastnade man här...
Dags att gå och sova för en annan också.
Imorgon bär det iväg till nya stora IKEA!


2 kommentarer:

  1. Åh va sött att hon "ska bara".. hihi.. söta dem är :)

    ja du kommer tycka Ikea är verkligen stort.. De gäller att skriva upp vad man ska ha så man får med sig allt, så man slipper gå tillbaka igen för att hämta det. Det är verkligen stor på nya ikea. :) Men kul..

    kram

    SvaraRadera
  2. Åh, vad söta dom är!! Och dom är ju så lika dig. Nu vet jag iof inte hur pappan ser ut..
    Har ännu inte varit på nya IKEA men det ska ju tydligen vara väldigt stort =) Man får nog inte ha bråttom när man ska dit.
    Snygg bakgrund.

    Kram

    SvaraRadera